How to.... ...kuhati kao profesionalac usprkos činjenici da si zapravo amater, početnik koji nema pojma o kuhanju.

petak , 22.05.2015.

Danas, sudeći prema količini emisija koje gledamo na tv-u, svi znaju kuhati.
Ne samo da znaju kuhati, nego su majstori u kuhinji, znaju razliku između bifteka i ramsteka, prepoznaju sve vrste bijelih riba, te egzotične školjke, začinima barataju poput šefova kuhinje u francuskim restoranima, a enologija im je druga profesija.

Ja sam osobno ovisnik o kanalu 24 kitchen, dok nešto slabije pratim domaća kuharska natjecanja. Odbija me ta napetost koja se osjeti u zraku, cinični komentari žirija, zavist koja s širi oko pojedinih kandidata, te činjenica da jedan po jedan ispadaju iz natjecanja i odlaze doma razočarani. Hrana ne bi trebala uzrokovati ni bol, ni suze. Poznati kuhari s naših malih ekrana su prepotentni, ironični, nadmeni. Stoga, radije gledam ležerne kuhare poput Billa Grangera. Iz njega izbija blagost i toplina, a kada se nasmješi, meni zaigra srce. Ili prpošnu Saru la Fointain, veselu i vrckavu, mladenački optimističnu. Jednostavu Lorraine Pascale koja se ne libi koristiti jednostavne namirnice, jednostavne postupke, odnosno tehnike, te ih dovesti u jedan lijepi sklad, a rezultat je očaravajući.

Opustim mozak, opustim dušu.
Te su slike koje se nižu pune bezbrižnog života i ljudskosti.
Ti se ljudi čine tako bliski, da katkad poželim kontaktirati nekoga od njih samo da bih se uvjerila kako su zaista takvi i u stvarnosti.

No, da se vratim na početak.

Kako kuhati kao profesionalac? Za svoju obitelj, za prijatelje.

To je moj novi projekt u koji sam uložila dosta vremena.

Kuham inače svakodnevno. U većini slučajeva uživam u spajanju namirnica, u biranju namirnica, u mirisima začina, no ponekad sve odradim automatski zbog nedostatka vremena.
Kuhinja me nadahnjuje. Zbog toga sam hedonist, gurman. Čokolada je ipak kraljica svih okusa, pa jedna kockica vrijedi više nego zadovoljstvo zbog pločica na trbuhu.

Dok kuham, improviziram.
Dok kuham, uživam.
Dok kuham, izmišljam.
Dok kuham, putujem.

Nevjerojatno, no istinito. Mirisi vas mogu odvesti daleko, ugrijati, pa čak i utješti.

Ali kako?

Odgovor na to pitanje pokušat ću dati, korak po korak.

Sljedeći put: Najvažnije je znati izabrati namirnice.

Oznake: how to, kuhanje, 24 kitchen, Bill Granger, Lorraine Pascal, profesionalac, novi projekt, hedonist

<< Arhiva >>